De
Fantastiske Fire´s Nürburgring Tour 2011. Del 2.
Fredag morgen, op til
morgenmad kl. 08.00, et ualmindeligt uanstændigt tidligt tidspunkt efter
Jens-Otto´s mening. Nå men morgenmaden blev indtaget uden forstyrrelser fra fru
Kjærsgaards tyske slægtning. Cyklerne pakket og af sted det gik mod Porta
Westfalica, hvor vi brød med landevejsprincippet for, at komme uden om
Bielefeld. Det skal så siges at A2ern slynger sig i fine kurver i et godt
kuperet terræn, og er ikke voldsomt trafikeret. Ved Rheda-Wiedenbrück drejede
vi fra motorvejen igen og slog ind på Bundesstr. 55. som viste sig at være
jævnt kedelig, men til gengæld tungt trafikeret, indtil Meschede hvor vejen
blev dejlig snoet hele vejen til Olpe.
Undervejs skulle maverne fyldes, hvad der jo også er til i Tyskland.
Her i Kirschveischede kan man få fyldt maven |
I Kirchveischede finder vi
et hyggeligt sted, jeg vil lige tjekke mobilen for at se om der var nyt fra
Heino og Geert, det var der ikke, men et ukendt nummer havde ringet nogle
gange, kunne være vigtigt når man nu så ihærdigt forsøgte, at fat i mig, så jeg
måtte hellere ringe tilbage. Det viste sig så, at være fra et større bilhus
hvor jeg tidligere på året havde søgt job som pladesmed, de havde nu et job til
mig som kunderådgiver i forbindelse med rustgarantisager hvis jeg var
interesseret. Sikken en frokost pause, solen skinner, maden er dejlig, i
selskab med en god gammel (på flere måder) ven og så bliver man tilbudt et nyt
job.
Efter frokost videre mod
Olpe, gennem hyggelige småbyer og smukke landskaber ad de herligste snoede
veje, livet er skønt. Ved Olpe hopper vi på motorvejen mod Frankfurt for en
kort bemærkning, for at komme ned til Bundesstr. 62 og 256 i retning af Neuwied
og Koblenz. Stadig af skønne veje, dog virker det lidt som der var traktortræf
på strækningen. På et tidspunkt kører vi nogle biler efter en traktor, som
bliver fulgt af en aldrende Unimog lige efter. Glæden er stor da traktoren
drejer fra, men ak Unimogen magter ikke at køre hurtigere end traktoren, men
udstødningen ligner, at alle Ruhr områdets udslukte skorstene er samlet i et
enkelt Unimog udstødnings rør. Føj for en stinker. Nå men i andet gear og fuld
gas, endelig forbi. Ankommet nede ved Rihnen, så er det jo bare at stikke
snuden mod Bonn, indtil der kommer et færgested, for floder skal jo som bekendt
helst krydses med en færge. I Bad Hönningen finder vi en færgemand der kan
bringe os sikkert over floden. Vi lander i Bad Bressig, triller lidt sydpå
langs Rihnen indtil der kommer en vej mod Burgbrohl, hvor vi gør holdt på den
gamle station for en kop kaffe og en Apfelstrudel med is. Hvis ikke der havde
været sving før, så var de der næsten i overflod op mod Burgbrohl.
Færgefart over Rihnen, Jens-Otto holder skarpt udkig. |
Så er vi næsten ovre på Vestbedden. |
Den gamle station i Burgbrohl, nu cafe. |
Vi mangler nu kun ca. 50 km.
Inden vi er ”hjemme” hos Frau Weber, tjekker med Heino og Geert, der også
drikker kaffe. De mangler 100 km. mest
motorvej, så vi vil være fremme nogenlunde samtidig. På vej hjem, kommer vi
forbi Ringen, som jo egentlig er grundlaget for turen. Vi lander få minutter
efter Heino og Geert, og bliver godt modtaget af Bruno Weber og kort efter
dukker Melanie Weber også op. Gensynsglæden er stor, hurtigt bliver de første
øl åbnet, og Melanie sætter diverse hjemmelavede snapse på bordet. Ikke nok med
snapsene, i år havde hun også lavet aftensmad til os. Dejlige mennesker vi
kender der. Vi får så lige indprentet, at lørdag aften er der byfest i
landsbyen, og de forventer og ønsker vi deltager. Efter nogle øl, er det ind og
se dyner, så vi kan være friske til, at se og møde nogle af stjernerne.
Så er vi på terrassen, med de første øl og noget lokalt hjemmebrændt. |
Fortsættes.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar